Cieľ projektu
Cieľom opatrenia, ktoré je predmetom tohto projektu, je uskutočniť obsahovú prestavbu vzdelávania na ZŠ a SŠ a s využitím inovovaných foriem a metód výučby pripraviť absolventa pre aktuálne a perspektívne potreby vedomostnej spoločnosti. Projekty sú na tvorbu a realizáciu rozvojových programov škôl a inováciu didaktických prostriedkov.
Strategické ciele
Inovatívne obsahovo prestavať vzdelávanie s dôrazom na kľúčové kompetencie a v spojení so vzdelávaním učiteľov a modernizáciou technického vybavenia
Prepojenie na globálny cieľ OPV: vďaka inováciám na našej škole budú naši žiaci opúšťať školu s rozvinutými kľúčovými kompetenciami, čo im umožní efektívnejší postup v ďalšom vzdelávaní a vynikajúce uplatnenie vo vedomostnej spoločnosti, v ktorej budú aktívnymi a úspešnými členmi a tak prispejú k dlhdobej konkurencieshopnosti v spoločnosti.
Špecifické ciele
1. Vypracovať analýzu potrieb školy potrebnú pre realizáciu obsahových a inovatívnych zmien na našej ZŠ a prenos know-how
2. Inovovať Stratégiu rozvoja školy vychádzajúcu z priorít krátkodobých (trvanie projektu) aj dlhodobých (implementácia po ukončení projektu)
3. Tvoriť a inovovať Škol. vzdelávací program v nadväznosti na analýzu školy a tvoriť didaktické materiály
4. Implementovať novovytvorený, inovovaný a pilotne overený Školský vzdelávací program a Stratégiu rozvoja školy
Projektový tím
Členovia tímu:
PaedDr. Ljuba Arvensisová Mgr. Janka Bellová Mgr. Ludmila Brndiarová Mgr. Vladimír Cvik Mgr. Boris Hnila Ing. Gabriela Chvojková Mgr. Jana Kovalčíková |
Mgr. Zuzana Kostúrová Mgr. Katarína Koraušová Mgr. Lucia Ľachká Mgr. Eva Lettrichová Mgr. Viera Majzlanová Mgr. Anna Ondrová Mgr. Eva Petríková |
RNDr. Iveta Plavecká Mgr. Ingrid Straková Ing. Zdenka Zacharovská Mgr. Viera Žilová p. Moravcová p. Harkabúzová p. Šipková |
Fázy projektu
Projekt bude prebiehať v troch fázach:
1. strategická fáza – vypracovanie analýzy potrieb školy a na jej základe inovovanie Stratégie rozvoja školy a detailného plánu organizácie projektu, bude nadviazaná spolupráca s partnerskou školou v zahraničí (predpokladáme, že to bude škola v Čechách – mesto Holešov), začne tvorba kurikula so špecifikáciou didaktických prostriedkov pre predmety (zamerané na 3. a 7. ročník) a vypracujú sa inovácie v tej časti školského vzdelávacieho programu, ktoré boli vypracované pred realizáciou tohto projektu (to znamená 1.,2., 5. a 6. ročník).
2. pilotná fáza – overovanie novovytvorených a inovovaných častí školského vzdelávacieho programu s dôrazom najmä na 3. a 7. ročník (menší priestor bude poskytnutý aj na pilotné overenie inovácií v 1., 2., 5. a 6. ročníku) po vyhodnotení pilotného overovania budú zmeny zapracované do kurikula.
3. implementačná fáza – vytvorí sa nová pedagogická dokumentácia (definitívna verzia inovovaného Školského vzdelávacieho programu aj Stratégie rozvoja školy).
Ukončenie projektu
Projekt \"Premena tradičnej školy na modernú\" pod názvom \"Inovatívna prestavba vyučovania na ZŠ Turčianske Teplicve založená na rozvoji kľúčových kompetencií\" bol ukončený dňa 30.9.2011.